Dieta dziecka po chorobie

jogurtBrak apetytu często towarzyszy chorobie dziecka. Jest to całkiem naturalny proces, gdyż organizm maluszka w tym czasie nie traci energii na trawienie, ponieważ przeznacza ją na walkę z zarazkami. Dlatego tak ważne jest przestrzeganie odpowiedniej diety po przebytej infekcji. Pozwoli to odzyskać dziecku siły i sprawi, że nie będzie się tak często przeziębiał.

Choroba sprawia, że organizm dziecka jest bardzo osłabiony, jeżeli nie zostanie odpowiednio wzmocniony, z pewnością będzie bardziej narażony na to, by złapać coś ponownie. Oprócz farmaceutyków i witamin równie dobrym lekarstwem będzie lekkostrawna, ale wartościowa dieta.

Jogurcik? Tak, poproszę!

Większość dzieci nie potrzebuje specjalnej zachęty do jedzenia posiłków mlecznych – owocowe kaszki i smaczne jogurty są na ogół lubiane przez maluchy. I dobrze! Po przebytej chorobie to niezwykle wartościowy posiłek, gdyż bogaty jest w probiotyki. Są to pożyteczne bakterie, które wzmocnią odporność dziecka. Pomagają odbudować właściwą florę w jelitach, więc oprócz tego, że pomogą przeciwdziałać kolejnej infekcji, to zapobiegną również kłopotów z brzuszkiem, co jest szczególnie istotne, gdy maluch leczony był antybiotykami. Po takiej kuracji mogą pojawić się takie dolegliwości jak biegunka czy wzdęcia.

Aby wzmocnić malucha, na drugie śniadanie można mu podawać jogurt naturalny. Jeśli dziecko nie przepada za takim posiłkiem, można go wzbogacić o naturalne owoce, czy dodać łyżkę miodu, który dodatkowo ma działanie przeciwbakteryjne. Podwieczorek może być świetną okazją do zjedzenia błyskawicznej kaszki probiotycznej. Mimo że są to posiłki sporządzone z myślą o niemowlakach, to sprawdzą się również u dzieci powracających do zdrowia. Bogate w witaminy i składniki odżywcze, a przy tym lekkostrawne szybko wzmacniają osłabiony organizm malucha.

Siła dzięki mięsku i rybom!

Żelazo hemowe, które przyczynia się do przybywania krwi, dzięki czemu organizm szybciej odzyskuje siły, jest jednym ze składników mięsa. Dlatego drób, cielęcin, wieprzowina są niezwykle wartościowymi posiłkami po przebytej chorobie. Zawierają także dużo białka, które jest budulcem dla wszystkich komórek – również tych odpornościowych!

2-4 plasterki chudej, dobrej jakościowo wędliny powinny codziennie znaleźć się w diecie dziecka. Na obiad maluch powinien zjeść ok. 100 g duszonego lub ugotowanego na parze mięsa. Przynajmniej raz w tygodniu warto wzbogacić dietę dziecka o rybę, która bogata jest w kwasy Omega 3 i selen, które również wspomagają odporność.

Jabłko i marchewka wzmocnią organizm!

Każda mama dobrze wie, że od tabletek dużo lepsze są naturalne witaminy i minerały, których tak wiele zawierają owoce i warzywa. Nic nie zastąpi domowych soków z jabłek, czy marchewki, których maluch powinien wypijać przynajmniej jedną dziennie. Z truskawek, malin, jagód można przyrządzić pyszny koktajl, natomiast musy owocowe będą smacznym dodatkiem np. do ryżu. Marchewka czy ogórki pokrojone w słupki będą świetną przekąską, podobnie jak różyczki kalafiora czy brokuła.

Wartościowym posiłkiem dla malucha powracającego do zdrowia są również wszelkiego rodzaju zupy. Zawierają one odpowiednie proporcje białek, tłuszczów, witamin i minerałów.

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>